måndag 17 maj 2010

With a little help from my friends?


För en tid sedan blev jag tipsad av en kompis om en en tävling arrangerad av Hemtex. Tävlingen gick ut på att man skulle skicka in ett gammalt favoritmönster och berätta historien bakom. Jag som aldrig tävlar annars, antog utmaningen och mailade in min mammas textila provtryck anno tidigt 70-tal. (läs mer om det i det här äldre inlägget)
Nu har mitt bidrag bedömts av en jury och gått vidare i tävlingen som 1 av 9 bidrag. Spännande! (hoppar upp och ner som ett litet barn)

From idag (17 maj-6 juni) kan man onlinerösta på sitt favoritbidrag och nu mina kära vänner är det som ni kommer in i bilden! Hoppas så på er hjälp och på en hel del tur också... konkurrensen är hård. Det vinnande mönsterbidraget kommer vidare att bearbetas av elever från några av Sveriges designskolor för att sedan tas i produktion av Hemtex. Klicka här för att rösta!
Ps Man kan visst rösta flera gånger...

Kram på er,
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för en trevlig blogg. Din mammas tyg är underbart, jag hade röstat på det hursomhelst.
    Hälsningar,
    Stephanie

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nu har jag röstat några gånger på din mammas ursnygga tyg! Hoppas resan hem gick bra. Kram Malin och Juno

    SvaraRadera
  3. Klart att jag röstar! Mönstert är ett vill ha-mönster ;-)

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!