fredag 7 maj 2010

Ett lästips


Visst är det märkligt hur vissa böcker har förmågan att liksom dra in läsaren i en story redan på sidan ett? När man lagt ifrån sig boken är det som om den lockande viskar "kom tillbaka, läs mig, läs mig..."
Jag gjorde ett par försök med en ny bok för en tid sedan men jag kommer bara inte vidare. Boken ligger kvar på nattduksbordet men det är som om den helt saknar dragningskraft. Eller, kanske har jag varit för trött sista tiden. Ska ge den en andra chans så småningom.

Plockade däremot upp en helt annan bok häromveckan som jag inte kunnat sluta läsa i.
Hypnotisören av författarparet som går under pseudonymen Kepler. Riktigt bra läsning, om du liksom jag, gillar svenska kriminalromaner det vill säga.
Ett betyg kanske? Jag ger den en 4:a av 5.
Nu ser jag fram emot deras nästa bok som ges ut lagom till semestern.

Kram,
Matilda K

1 kommentar:

  1. Jag läste ut hypnositören på 3 dagar förra veckan! Håller med om betyget!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!