lördag 15 maj 2010

En trevlig surprise!




Tidigt i morse kom vi till vårt lilla torp för att slutföra all invändig målning. Bara en timme senare körde en hel karavan tutande bilar upp på gården till min stora förvåning. Att min man kan hålla en hemlis visste jag sedan innan men att svärmor var en sån baddare på att hålla skenet uppe visste jag inte! Hon som stod och stekte ägg till våra lunchsmörgåsar klockan 8 imorse. Smörgåsar som aldrig var menta att ätas. Istället blev jag glatt överraskad med en 40-års present i form av ett helt arbetslag på drygt 20 personer. Utrustade med målarkläder, färg och penslar. Samtliga redo att hugga i på vår fasad. Underbart!
Vi kunde inte bett om bättre väder heller, en fantastisk dag. Hela gården sjöd av full aktivitet och vi hann med både korvgrillning till lunch och en jättefin middag ute då huset stod färdigmålat. Tack snälla alla ni som kom och hjälpte till idag, jag somnar med ett leende i vetskap om att ni just gett mig vad som skulle tagit oss minst en vecka att genomföra själva på vår semester.

Hur gick det invändigt då? De vaniljgula hallväggarna står klara så när på lite lister och foder. Golv och trapp får vi fortsätta med nästa gång vi kommer.
Kunde inte hålla mig utan satte upp den gamla kapphängaren som jag fått ärva av min farmor och farfar. En rejäl sak i mässing, visst är den häftig?


Imorgon bitti far vi hem.
Kram,
Matilda K

5 kommentarer:

  1. Vilken underbar överaskning! Jag förstår att du blev glad,måla fasad är ju dööööötrist! Underbart väder även i mälardalen, min älskade har byggt ett rejält bord till altanen (315*116cm) så vi ska få plats, med vänner åxå. Ha en underbar dag imorgon. Hallen blev superfin! Översta tapeten om jag får tycka :-)
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Haha ja Matilda det var en syn att se dig så förvånad.
    Nu blev det ett jobb till som kunde strykas från måste listan=)

    Ha en bra färd hem idag
    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Oj vilken underbar present..:).Nu får du mer tid till att bara vara.Njut!

    SvaraRadera
  4. Oj, bästa presenten - ever!!

    kram

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar present. Den går inte av för "hackor" och dessutom en present som du kommer minnas hela livet :)
    I sommar fyller jag år, kanske ska presentera din överraskning lite smått för alla i min närhet :)

    //Karin

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!