tisdag 18 maj 2010

En trädgårdsrapport

Det är svårt att hinna med allt när man jobbar så mycket som jag gör. Ambitionerna är sänkta till max, vår radhusträdgård får sköta sig själv just nu. Gick ut en sväng igår kväll för att titta hur den tar sig... De senaste dagarnas försommarvärme har visst påskyndat det mesta!

Prydnadskörsbärsträdet blommar för fullt i all sin prakt.


En liten ensam vilsen gullviva (?) mitt på gräsmattan.


Persikoträdet jag fått av pappa har blommande knopp.


En katt bland hermelinerna. Några övervintrande tulpaner (som inte jag satt) sticker upp bland favoriterna, pionerna.

Till sist, de frön som jag samlat in i västerbotten blir snart fint blommande lupiner. Jag vet att de lätt tenderar att ta över rabatten men jag tycker inte det gör något! Blir spännande att se om det blir rosa, vita eller lila blommor så småningom...


Mina klängrosor ser mer än trötta ut dessvärre. Vet inte om jag ska klippa ner alltsammans, någon som vet? Ser sprött och torrt och risigt ut. Riktigt illa tyvärr.
Kram,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. men det är väl ändå skönt att ha något att gå ut och kolla till, alldeles utanför dörren...

    SvaraRadera
  2. Verkligen Lotta, jag älskar att smýga omkring i trädgården kvällstid när allt är lugnt och stilla, ljuvligt att se hur alla växter utvecklas för varje dag som går!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!