söndag 2 maj 2010

Skön söndag

Har ägnat en del av dagen idag åt sovrummet. Just nu står ganska mycket saker där som skall med oss upp till torpet nästa gång. (Kristihimmelsfärdshelgen, jag längtar så!)

Vårt sovrum ligger i källarplanet och har två dörrpar som leder ut till baksidan, dagar som idag lyser solen obarmhärtigt rakt in i rummet och påkallar städning. När jag tömt undan rummet på möbler och kartonger ska jag fotografera resten av rummet...
Vi har röjt upp lite allmänt och hängt tvätten ute idag, underbart! Måste nog ta in den nu slår det mig för nu ligger grilloset som ett dimmigt täcke över hela omnejden, tror minst 3 grannar brassar just nu. Vore ju synd om påslakanen luktade fläskfilé ikväll istället för vårvindar, eller hur?

skänk som ska till köket i torpet och spegelbyrån som skall målas plus lampskärm till röda rummet


jag har inte hjärta att slänga mina inredningstidningar, hjälp, vad gör man?


skön designkrock, lampan från Ikea och femkronors-loppispudel med tacky plasthalsband, I like it


favoriterna som hängt med ett tag nu
Kram på er,
Matilda K

1 kommentar:

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!