torsdag 13 maj 2010

slutet gott allting gott



Vi fick oss en riktig mardrömsstart på resan igår kväll.
Vi hade i förväg tömt stora bilen på alla säten och packat den full från golv till tak med möbler, färger och diverse kartonger. Jag blev hämtad efter jobbet och ca en timma senare, precis när jag slumrat in så skönt så skönt, så stannade vi plötsligt av vid en bensinstation. När mannen rutinmässigt fyllde på vatten i kylaren bubblade olja upp... illa! Bara att vända hem igen. Att chansa och stå efter motorvägen mitt emellan två städer mitt i natten med en skuren motor var inget vi kände för. Vilken besvikelse.

Vi vände tillbaka till mitt jobb och lämnade bilen (efter en viss pärs dock eftersom stora bilen hade packboxen på och knappt kom in) i garaget där och lastade snabbt över det nödvändigaste i min lilla bil. Inga möbler den här gången alltså. Efter ett tapp på 2 timmar var vi så iväg på nytt.
Den vackra soluppgången som vi njöt några timmar senare längs med vägen gottgjorde nästan besvikelsen. Det inte var dag man upplever en soluppgång.

Idag har vi grundmålat hallen, både upptill och nere. Inte så spännande bilder men så här ser det ut nu i skrivande stund. Det är med stor spänning jag ska öppna locket på färgburken imorgon, jag har ingen aning om det kommer att bli som jag tänkt den här gången faktiskt.

det gäller att tänka till, en egen lösning för att nå hela vägen upp.

Kram,
Matilda K

4 kommentarer:

  1. Men fy vad trist. Fast bra att ni upptäckte det innan ni hade hunnit köra så långt.
    Det ska bli spännande att se färgen sen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser med spänning fram emot att följa era projekt på torpet. En supermysig blogg du har jag gillar att läsa det du skriver och dina tankar.
    Kattis

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott Matilda!

    Ser att du fick en lyckad födelsedag...
    Vi i Gula Villan hade gärna ryckt in med ett handtag i målningen, men vi befinner oss på Skelleftemässan hela helgen.

    Vi hoppas dock på att få uppvakta en mycket snygg 40-åring inom en snar framtid :)

    (har legat i internet-/bloggskugga senaste tiden)

    Kram!

    /S

    SvaraRadera
  4. Hej Kattis! Vad roligt med en ny läsare som ger sig till känna. Det blir en hel del om torpet framöver eftersom det är vårt somarställe och det är en hel del kvar att ta tag i häruppe.
    Kan utlova en hel del av mina andra funderingar också framöver, mer än så kan jag inte yppa just nu.

    Samira! Tack för grattishälsningen och tack för komplimangen : ) Kommer gärna och besöker er snart igen, synd att vi hade för lite tid den här gången. Hoppas ni gör en kanonmässa!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!