fredag 7 maj 2010

Fredagsmys


Fredagsmys-det svenskaste ordet? Går inte ens att översätta, måste upplevas!

När jag gick i låg-och mellanstadiet hade vi alltid roliga timmen på fredagar och det var alltid någon i klassen som hade med sig fika. 9 gånger av 10 var det chokladbollar. Med kokos, pärlsocker eller som på den underbara bilden ovan, strössel.

Jag önskar jag kunde ge fotografen (och bloggerskan?) cred men jag minns inte var jag snubblade över bilden som minner så om barndomen. Älskar allt med bilden. Kjolen, fatet, det slitna nagellacket och den putande magen. Fantastiskt vad en bild kan förmedla. Nu känner jag mig sämst som har så uselt minne. Om du som rår om bilden läser här, well done!

Glad fredag på er, hem och mys nu!
Kram,
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!