måndag 31 maj 2010

Mitt i natten

Det är konstigt, fast jag varit ledig hela dagen sitter jag mitt i natten med hårfärg i håret.
Idag skulle jag och mina systrar setts över en brunch med livemusik, tyvärr fick vi ställa in då min ena syster hade feber. Jag fick plötsligt en dag utan planer. Har inte gjort så värst mycket idag. Började dagen med att starta upp en ny pocket.

Fortsatte med att rensa ogräs och klippa ner mina stackars rosor som inte överlevde den här bryska vintern. Slås av att det kommer gräslök fast det var flera år sedan jag hade tid att odla kryddor. Gräslök och lupiner växer sida vid sida. Bestämmer mig för att låta rabatten bli som den blir i år.



Påbörjade även ett litet målningsprojekt. En fyndad järnskrinda som jag tänkt använda som rekvisita vid barnfotografering framöver. Den ska bli röd.

Nu dags att skölja ur håret och hoppa i säng.
Over and out.
Kram,
Matilda K

1 kommentar:

  1. Det blir en tröst för mig att det låter vackert med en vildvuxen trädgård som får bli som den själv har valt.
    Jag tycker att du ska unna dig att ställa den vackra skrindan i din trädgård.
    Kram Kattis

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!