tisdag 7 juli 2009

To be continued...

Så här såg alltså köket ut när vi först kom in, förberett för toalett bakom dörren till höger och skafferi bakom dörren till vänster.




Vi lånade en motorsåg i höstas och skred till verket...


fast övertygade om att det fanns ett fönster bakom skåpen


När allt var rivet såg det ut som ett lapptäcke av
diverse olika material.


Fönster som inte varit målat sedan vem vet...


Återuppbyggnad påbörjad (i påskas)


Panelen är numera himmelsblå...


fönstren grundade


och golvet härligt filmjölksvitt...
Tapeten på plats ( i helgen) och fortsättning följer...

om ett par veckor!

Lite före-efter bilder under arbetets gång. Det är en del kvar, framförallt med att få ordning på diskho och bänkskåp. Fönstren ska målas, spisen installeras, belysning fixas till och så det roligaste av allt, själva piffet så klart! Räkna med fler bilder under sommaren. Nu är jag åter på plats på jobbet i butiken och får stilla min iver med att titta på vad som åstadkommits hittills...

Kram på er,
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Å wow vilken förvandling, det blir ju superfint! Så coolt att det var ett fönster bakom skåpen!

    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ja, att få fram fönstret gjorde stor skillnad. Köket är så ljust och fint nu och det blir roligt att diska med fin utsikt inbillar jag mig!
    Längtar dit så mycket att det värker...

    SvaraRadera
  3. Det blir ju så läckert! Själv hade jag aldrig vågat ta den kulören, men jag är tacksam för att det finns de som törs, för det blev kanonsnyggt:D

    Kul att du börjat blogga!
    Susanne

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!