måndag 27 juli 2009

Ögonfröjd


Nu ska här sys!

Mina målarkläder är lagda i tvättmaskinen och nu är det dags för lite piffning!
Svärmors lilla symaskin ska få surra frenetiskt när gaspedalen far i botten. Kuddar till soffsängen i barnens rum och kuddar till den nyfyndade kökssoffan ska det bli.


Tyg med stjärnor från lokala tygaffären i Sundbyberg, röd/vita rutor från Stoff & Stil, gammalt turkost fyndat vintagetyg och den moderna klassikern MOLN. Gamla kökshanddukar med diverse monogram från förr har jag många av.

I morgon flyttar vi in på riktigt i stugan och snart kommer jag att peppra bloggen med bilder : )
Kramar
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Jättefina tyger, ser fram emot att få se bilder på stugan :)

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot peppringen!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grymt härliga tyger ihop...Lova att visa mig vad du det blir för något!! Erat kök blir så jättefint, modiga färgval i dessa vita tider!
    Det gillar jag massor!
    Jag sitter också vid maskinen o gasar mammas gamla Huskvarna, jag är inne i nåt 60 tals, snickargården, världskarteinspirations snurr...ljusblått, ljusgult..o svart!

    Tycker MYCKET om din blogg!
    Kram Tina

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!