tisdag 7 juli 2009

Färgblind?












Först ett litet avslöjande. Jag har en smärre färgblindhet som gör det svårt för mig att urskilja grönt och blått. Alltså, jag ser ju skillnad såklart, men när nyanserna skiftar mer eller mindre åt ena hållet blir det svårt samt i skum belysning. ser jag inte skillnad! Att spela Fia i skymningen är inget för mig : )

Hur som helst, märkligt nog kanske, är min favoritfärg turkos. Att köpa turkos färg är ett gissel dock. Försökte sist med att beställa "mörkturkos" men expediten såg ut som ett frågetecken.
Hon visade mig det ena provet efter det andra och jag tyckte mest att det såg grönt ut...eller blått.

I vår lada stod en gammal rostig sänggavel och i räcket på balkongen sitter den andra gaveln. Fråga mig inte hur man kommer på en sån idé. Jag har i vart fall ägnat en stund åt att förvandla ena gaveln till något som jag nu innerligt hoppas är turkost : )

Blir så småningom en del av soffsängen som står i barnens rum, bild på slutresultatet kommer på semestern...

Kram

6 kommentarer:

  1. Vilka fina gavlar och vilken härlig färg! Och vad snäll och rar du är som skriver så fint hos mig. Det värmer mitt hjärta! Tack!
    Och vad fint du har det. Är det du som har butiken? Jag brukar vara inne och kika på hemsidan. Så fina saker tycker jag. Hoppas din kväll blir fin Matilda.

    SvaraRadera
  2. Takk for hilsen....og du....for en herlig farge!! Jeg er også veldig glad i turkis. I alle nyanser!!!

    SvaraRadera
  3. Halloj!! Åh vad roligt att du börjat blogga! Men vilka underbara tapeter!!! Får man göra hemma hos i torpet hos dig? :-) Såå fint..

    SvaraRadera
  4. J: Japp, det är min butik. Roligt att du gillar sortimentet, försöker att hitta det där lilla extra men det blir svårare och svårare.

    M: Kan bara hålla med!

    A: Tack för positiva ord. Du är hemskt välkommen på ett hemma-hos. Måste bara få lite mer "ordning på torpet" först so to speak!
    Kolla in lite då och då så ska jag hålla dig uppdaterad : )

    SvaraRadera
  5. Hej hej!!
    Kul att du kikade in till mig och skrev en vänlig kommentar, och så jag hittade jag hit!! Vilken otroligt fin blogg du har, jag älskar ju butiken och bloggen känndes lika spännande och du har lyckats få till det så fint!! Jag fick ett paket från russinnet för ett par dagar sedan, ett pat byxor till min lilla pojk och en plåtburk med plåster. Blev så nöjd så!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vilken underbar blogg du har! Massor med fint och inspirerande bilder.

    Ville även passa på att tacka dig här för hjälpen jag fick med att hitta cath kidston -tapeterna. Jag är helt såld på cowboy-trycket och nu har jag äntligen fått hem det till oss. Börjar förhoppningsvis att tapetsera ikväll.


    kram e

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!