onsdag 25 augusti 2010

Extraknäck



Cirkeln är sluten. För en tid sedan tog jag kontakt med min gamla arbetsgivare för att se om de behövde lite extra hjälp under hösten. Först tänkte jag att det skulle kännas konstigt och kanske lite "tillbaka till ruta ett" men ju mer jag tänkte på det så kändes det ganska bra, lite som att komma hem efter en resa. Nu ska jag ju inte göra exakt det jag gjorde när jag slutade på Bonti. Framförallt ska jag jobba med deras skyltfönster och butiksplanering samt lite annat smått och gott som sker bakom kulisserna vilket passar mig alldeles utmärkt! Igår var mötet och idag har jag gjort ett fönster, på fredag blir det fönster nr2 i deras andra butik.

Historien om hur jag hamnade där från allra första början är ganska lustig. Som nyskild och nyutbildad dekoratör passerade jag butiken på väg till och från T-banan. Gick in på vinst och förlust för att höra om jag kunde få göra min slutskyltning hos dem. Skyltade upp en barnvagn och blev kvar i 4-5 år. Så att jag idag skyltade upp just en Urban Jungle-vagn kändes lite extra roligt : )


Kram,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Då får man väl säga grattis till det nygamla jobbet, då!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt! De måste vara jätteglada att ha dig där :)
    Kram!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!