fredag 2 juli 2010

Fredag


Svärmors gamla fina hammok blev vitmålad förra sommaren men är dessvärre lite skev. Just nu blomställning och perfekt att hänga blöta badkläder på i avvaktan på att fixas till...


S målar vägskyltar.

Idag var det ganska varmt. Fullt med mygg, knott och broms här hemma kring torpet. Jag tog barnen och åkte till Vitbergsbadet i Skellefteå. Där fanns utomhuspool med vågskvalp, vattenkana, bubbelpool, pommestallrik. The works, alltså.
Bäst av allt, i min mening, dusch i omklädningsrummet=nytvättat hår. Att man kan glädjas åt det lilla, det är fint!

I eftermiddag har vi målat skyltar och förberett inför morgondagen. Jag står för russinnets Outlet, mannen för vår loppis och barnen ska tillsammans med svärmor sköta fikaförsäljningen.
Hoppas så att det blir lite rörelse här i byn.
Nu filmtime men världens bästa Karlsson.

Kram,
Matilda K

1 kommentar:

  1. Hoppas att det går riktigt bra idag. Synd att jag bor för långt bort, annars skulle kommit såklart.
    Soliga kramar Kattis

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!