onsdag 7 juli 2010

Småfix


Ett litet avklarat sidoprojekt. Knoppar från Housedoctor och rödlackad spånkorg med alla raggsockar som min svärmor stickat.

Det blev strålande väder igår så med ett snabbt telefonsamtal beslöt vi att åka ut till min svägerskas stuga vid kusten. Sand mellan tårna!

En fin dag, god middag ute och en bättre begagnad tv + antenn fick vi med oss. Mannen, som var pigg, satte upp antennen redan igår kväll när vi kom hem. Svor åt myggen medan han vinglade på stegen. Jag hade ont i magen och tog det lugnt. Nu kan barnen titta på sommarlovs-tv och kanske blir det till att kika på finalen i fotbollen också...

Att Googla eller ej är frågan. Det är svårt att låta bli att söka på nätet så fort man har ont. Det är alltför lätt att ställa sig en egen diagnos baserat på all information som flyter upp på skärmen. Just nu är jag mer eller mindre övertgad om att jag har ett navelbråck. Känns sådär. Får uppsöka min husläkare när vi kommer hem.

Idag halvdant väder och vi har en fixardag hemma.
På min lista står
* Sy en gardin till utedasset
* Lägga upp gardinvåden i övre hallen
* Fixa till en stenkantad rabatt till rabarberna utanför köksfönstret
* Plocka in rabarber och göra en paj
* Ringa Skatteverket
* Fortsätta en nyss påbörjad bok
Vi får se hur det blir med det.
Kram,
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!