onsdag 14 juli 2010

Jag gillar




Jag gillar bra-ha-saker. Vet faktiskt inte om den här lilla smarta saken fanns i huset när vi flyttade in eller om jag kanske rent av köpt den på aktion eller loppis en annan sommar. Har inte haft användning för den tidigare men hittade den häromdagen i ett köksskåp. Igår kväll hade vi middagsgäster och jag plockade fram manicken. På bara några minuter hade jag en perfekt efterrätt. (kladdkakan fanns redan klar)

Världsenkel efterrätt:
Tinade hallon vevas runt, runt och ner i skålen hamnar en slät, kärnfri, hallonkräm som sedan späs med lite vatten och sötas med florsocker. Till det hela serveras kladdig browniekaka med vaniljglasskula på toppen. Yummie.

Kram,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Vilken fiffig grej, en sån skulle man haft:)

    SvaraRadera
  2. Den efterrätten verkar god. Förresten så har vi en likadan passerare/mosare här på vår loppis i Byn, såg ju att Helen gärna skulle vilja haft en........................

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!