fredag 30 juli 2010

Apropå tomater


Så här års finns ofta fina babyplommontomater i butiken. Ikväll jobbar herr Karlsson och jag åt middag allena. Passade på att äta pasta eftersom det är det bästa jag vet och han är inte så förtjust i det. Mitt favoritrecept (för stunden) är egentligen en variant av två recept.
Pasta med kryddiga tomater korsat med Pasta Carbonara.
Superlätt är det också.
*Koka upp färsk pasta av valfri sort.
* I rikligt med olivolja stekar man sakta små hela tomater tillsammans med riven vitlök, grov svartpeppar, salt och strösocker. Här är också gott att blanda i bladpersilja eller färsk basilika.
* Fräs rökt bacon i en annan panna och häll av.
* Mixa ihop.
När katten är borta dansar mössen på bordet så efter denna delikata middag tänker jag dessutom lyxa till det med Rocky Road-glass lite senare. Imorgon får det nog bli fil hela dagen.
Bellisima!
Funderade på hur man är funtad egentligen. På loppisen idag plockade jag bara åt mig saker som gick i samma röda toner även om de var till helt olika ändamål. Efter mitt förra blogginlägg tänkte jag bara t-o-m-a-t-e-r när jag var i butiken för att handla mat. Skumt?
Kram,
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!