söndag 11 juli 2010

Rara loppisfynd





Igår var det Hemvändardagar på det lilla samhället. Vi ställde upp med ett eget loppisbord på gamla skolans gård men man kan lugnt påstå att besökarna inte direkt tillhörde den målgrupp vi hade hoppats på. Jag passade på att göra ett och ett annat fynd dock! Den rara lilla svampen som man använde vid strumpstoppning förr inhandlades av PRO´s damer och jag fyndade bla 12 snapsglas för en tjuga och en massiv klassisk stekpanna i gjutjärn för en guldpeng. Det fina gamla ABC-häftet köpte vi på en annan loppis häromdagen, vill minnas att något liknande fanns på min farmor och farfars sommarställe när jag var liten. Underbara bilder. Jag har ju alltid varit svag för gamla barnsaker och nu med en liten på väg känns det plötsligt ännu mer legitimt att fynda diverse barnprylar.

Nu ut i värmen, jag har lovat bort datorn till S som saknar sina kompisar!
Kram,
Matilda K

1 kommentar:

  1. Hej!

    Tyvärr kunde jag inte komma på hemvändardan då jag och grabbarna besökte min far och alla hans uppstoppade djur i Lappland :)

    Hoppas vi ses en annan gång!

    /S

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!