fredag 15 oktober 2010

Saknar ett slut

Ibland kan man inte glömma. Förra fredagen, medan jag väntade på att maten i ugnen skulle bli klar, hamnade jag mitt i en film på tv som jag bara tokälskade. Noterade vad den hette, BASQUIAT, och tänkte att den ska jag se vid tillfälle! Tidigare i veckan visades den igen och jag fick nu se början men orkade inte hålla ut till slutet. Nu har jag sett början och mitten och kan liksom inte glömma den. Hur slutar den? Fullspäckad med underbara skådespelare, härlig musik, konst och 80-tal i en skön New York mix. Ett tips inför helgen alltså om du planerar att se en film...

Här hemma blir det lite av att fira ikväll att mannens interna utbildning är klar så det vankas italiensk plockmat men först ett litet föräldramöte för R´s klass. Eller möte och möte, vi ska träffas och umgås, After School Pub-hutlösa priser för snacks och dryck-pengarna direkt till klasskassan. Ett bra initiativ!
Glad fredag,
Matilda K

1 kommentar:

  1. Den filmen är verkligen jättebra vi har sett den några gånger, jag lycksa ju alltid somna men tror att jag lyckats pussla ihop hela...

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!