lördag 16 oktober 2010

Det doftar...

Visst är det spännande med dofter och dess inverkan på oss? Om jag skulle valt en annan bana i livet kan jag ibland tänka att jag gärna arbetat med dofter. Inte nödvändigtvis inom parfymvärlden, tänk att forska om dofter och deras inflytande och påverkan på oss människor. En del verkar tro att bara djur påverkas men ack så fel de har. Idag var jag iväg en liten sväng för att leta kängor och höstjacka. Kom hem med en hårinpackning och 2 soffkuddar istället. Så kan det gå. Inpackningen (bild ovan) använde min "syster" i den amerikanska familj jag bodde hos under ett år på slutet av 80-talet. Har precis tagit ett bad och packade in håret och genomsköljdes av massor av minnen av henne. Innan jag kom på varför-doften såklart.
Om den utfärdar mirakel återstår att se men den doftar gott-och mycket!
Jag och mannen ska på bio-date ikväll och om filmen var bra lovar jag att tipsa er imorgon.
Kram,
Matilda K

Mina favoritdofter
 Äppelkaka med vaniljsås
 Jean Paul Gaultier "Le male"
Allt med mandel och honung
Rökt thé Lapsang souchong
Bebisdoft
Solvarm hud

Gillar inte doft av
De flesta doftljus
Rökelse
Mysk
Pelargonier
Tomatplantor
Gröt med kanel
Hår



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!