tisdag 19 oktober 2010

In my dreams

När herr Karlsson och jag först träffades gjorde vi några kortare resor tillsammans. Vi besökte Rom, Amsterdam, Helsingfors, London, och Milano på ganska kort tid. Det ligger egentligen inte för mig att drömma om resor, jag trivs ganska bra hemma under korkeken (mitt hem är min borg typ) men...jag har de senaste veckorna fantiserat en hel del om att resa iväg. Jag tror nog att jag vet innerst inne vad det handlar om, jag vill bort från vardag och jobb och längtar efter att vara helt ledig. H E L T ledig och fri från allt vad ansvar och bekymmer heter. Finns det ens?

Mina drömmars resor just nu går till
Köpenhamn-julhandeln på ströget med halsduken virad ett par extra varv
N.Y bara för att det vore så häftigt att åka dit igen (var bara 17 när jag var där) och det vore så roligt att åka till USA med mannen som aldrig varit där!
En mindre ort i Italien med god mat och citronträd och pool i trädgården
Paris -promenader och café au lait i stora skålar

Vart åker ni i fantasin eller i verkligheten för all del?

4 kommentarer:

  1. Å jag skulle vilja resa, till ett hotell med vita rena lakan, fluffiga kuddar och god frukost. Måste vara där flera nätter, och inte nödvändigtvis gå ut utan bara ligga inne och slappa. Drömresan går till sydamerika och machu pichu, den ska jag göra när jag kan lämna barnen två veckor minst utan att gå i bitar, så det dröjer nog :-).Hoppas på vackert väder imorgon. Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas också på fint väder, less på att sitta inne och kura vid datorn!
    Lustigt, min man pratar ofta om just Machu Pichu!

    SvaraRadera
  3. mm jag är konstant resedrömmande, typ det enda jag saknar i mitt liv (sedan jag fick barn). Drömmer om Japan framför allt men även NY och Berlin.

    SvaraRadera
  4. Jag drömmer om N.Y. Har aldrig varit där. En annan trip jag gärna skulle vilja göra är att bila genom USA. Från östkust till västkust.

    En dröm som jag förverkligade för några år sedan var att åka till Marocko och besöka Marrakech. Det var underbart!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!