onsdag 17 mars 2010

Vaniljgult och buteljgrönt?


Det drar ihop sig! Barnens påsklov är veckan efter påsk och vi åker upp till norrland för en veckas retreat. Ser fram emot lugna sköna dagar och korvgrillning i snön. Har förstått att det är så mycket snö däruppe att vi kanske inte kommer oss fram till stugan med bilen. Har vi tur får vi ta oss fram sista biten i ett skoterspår. Det gör inget. Fram ska vi.

När vi lämnade huset i höstas förberedde vi för att ta oss an entrén och övre hallen i vår. Troligtvis är det för rått inne för att måla i påsk men det hindrar mig inte från att planera och drömma. Funderar på tänkbara färgkombinationer. I dagsläget är det lite märkligt gröna väggar (pistage?) och brunmålat golv. Kanske blir det vaniljgula väggar? Kanske buteljgröna golv? Eller kanske inte? Har en fin pedistal som ska få stå i hallen uppe och så ska vi fixa till en fin tavelvägg, kanske en korgstol... har en fin syrénrosa linnegardin som jag vill ha intill balkongdörren. Just nu står en gammal mangel i hallen och jag undrar hur sjutton vi ska orka få ner den, den väger nog över 100 kg.


Kram
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Jag tror jag skulle måla väggarna i en ljust duck egg blue, och golvet i en lite mörkare och gråare ton i ton nyans.

    Vackert trapphus hur som helst. Tror det blir fint vilken färg du än väljer:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Tack för pepp Susanne! Ditt förslag låter både vackert och klassiskt. Jag är dock ganska insnöad på det vaniljgula men känner mig osäker på golvet. Vill ju gärna att det ska vara "smutståligt" : )
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Matilda :)

    Ser fantastiskt ut!
    Buteljgrönt golv låter fint, se bilden på vår blogg under rubriken Liebling...

    Hoppas vi ses till påsk, så kan vi prata renovering av gamla hus.

    Kram!

    /Samira

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!