tisdag 23 mars 2010

skratta eller gråta?

Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta.
Känslorna ligger nära varandra.

Igår; 1 (betalade) kund
Än så länge idag; 1 låtsaskund. Hon kommer med jämna mellanrum, pillar på allt och lägger fram det hon vill ha på disken. När jag slagit in varorna i kassan säger hon (mycket förvånat och lite upprört dessutom) 474 kr?! Så mycket har jag inte. Jag har bara 100 kr. Jag får komma tillbaka en annan dag.

Snälla någon, ge mig styrka.

Kram
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Have faith! Hade jag inte fått en så pissig lön den här månaden hade jag kommit som ett skott! På onsdag är det lön och säkert är det många som inte kan hålla fingrarna i styr, du har ju sååå mycket fint! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack gulle rara dig!
    Dagen artade sig någorlunda idag tack vare en stammis som alltid handlar! Tur för mig : )

    SvaraRadera
  3. ...du har ju prislappar på allt, så en överaskning är det ju inte.. suck man blir så trött på sånna kunder.. lycka till vidare från en som tittar in lite då o då. Har köpt litegrann av dig iallfall. Jag har fått MASSOR av beröm för min lila RICE väska som jag fyndade på rean hos dig, självklart har jag skrytit om mitt fynd och pratat om din fantastiska butik..

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!