fredag 21 augusti 2009

Fredagsmys



...kan vara mycket. I vår familj ofta förknippat med något ätbart. Nu har vi barnvecka.
Ikväll står maten på bordet när jag kommer hem från butiken. Lyx!
Världens bästa Karlsson och barnen har lagat tacopizza*
Efter maten får jag gå och vila en stund. Också lyx. (läs så att jag inte somnar under sista punkten)
En familjefilm tillsammans i soffan.

Ikväll blir det fantasy/action/äventyr i form av City of Ember. Vuxenskådisar som Bill Murray och Tim Robbins borgar nog för att filmupplevelsen kan bli helt ok i en filmgenre som kanske inte annars är min favorit.
Kramar,
Matilda K

* Prova om ni inte redan har gjort det! Pizzamix i paket och topping av tacokryddad köttfärs, skivade tomater, lök och så massor ost.

2 kommentarer:

  1. Hallå där, mitt i fredagsmyset!

    Måste bara ge mig till känna, efter att ha följt din blogg ett tag, och förstått att ni har ert hus i Norrland. Gissa om jag blev överraskad när jag läste lokalblaskan "Norran" i lördags, och såg och förstod att det var du och din familj som var med i den!!

    Kul!

    Jag gillar verkligen din inredningsstil! De blommiga tapeterna och den blå/turkosa panelen i köket var hur läckert som helst!

    Ha nu en härlig helg!
    Kram
    Helen, som bor i Skellefteå

    SvaraRadera
  2. Roligt med nya barnmenyer. Har själv fem barn och behöver förnya mina fredagsmys maträtter :-)
    Älskar bilderna i föregående inlägg!! Så fint!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!