måndag 3 augusti 2009

50 kronors-fynd

För några veckor sedan fyndade vi en gammal, enkel kökssoffa för bara 50 kr. Handsnickrad av gubbe på orten. Kan det bli bättre?



Jag har sytt kuddvar till soffan av gamla fina kökshanddukar med monogram och på locket ligger ett dubbelvikt överkast från MIO som dottern ratade. Nederst skymtar köksbordet som vi köpte i vintras på Tradera och trasmattorna kommer från svärmor. Svärfar, som jag tyvärr aldrig hann träffa personligen, har snickrat stolarna som jag piffade med tyg från Stoff & Stil. Först sa "stilpolisen" i mig att jag skulle måla även dem vita men jag tycker på något sätt att stolarna binder ihop det hela...









Kramar
Matilda K

5 kommentarer:

  1. Fnissar förtjust! Vad fint! Jag läser i högerspalten "Lite om mig" att du har svårt att sätt etikett på din favoritstil och jag håller med, så känner jag också att jag har. I mitt hem har jag med ren/avskalad stil med chockinslag;) Men hade jag ett torp så skulle jag helt klart tänka mig att ha det som dig... :)

    Tack för att du delar med dig av ditt torp (hoppas att vi en dag får en lite inblick i ditt andra hem också:)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tack för infon om tapeterna ;-)

    Vilket fynd soffan var! Tänk jag har tänkt göra precis som du och sy kuddar av gamla handdukar... men du hann före! Hemma i stan har jag satt exakt samma röd-vit rutiga tyg på stolarna som du. Men mina stolar är vita...

    Jag vill se mer av hur köket blev när allt är på plats.... Vårt kök på landet går lite i stil med ditt men jag har inte vågat vara riktigt så färgstark som du;)

    Kram Lotten

    SvaraRadera
  3. Väldans sött och ja! stolarna ska definitivt var blå och synas.

    SvaraRadera
  4. Wow vilket fynd ! Den var jättefin & så fina kuddar du sytt =)
    Lantligt & vackert...
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  5. Urfint Matilda, härligt med lite färg!

    kram Mia

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!