söndag 20 mars 2011

Trött

I bilen efter middagen konstaterade Rasmus att han skulle vilja ge mig en spahelg och sovmorgon. Det är omtanken som räknas! Minns inte var jag hittade bilden ovan men jag skulle mer än gärna hoppa i karet där.

I 6 och en halv timma var vi på skolan igår. Rasmus, jag och Jonathan. Jag hade tillsammans med ytterligare en klassmamma hand om efterrättsgänget. Barnen fick dela in sig själva i 3 grupper och vi bakade kladdkaka med 6 stycken 12-åriga killar. De var jätteduktiga om än något uppspelta av hela arrangemanget. Jonathan sov sig igenom hela eftermiddagen vilket var ganska otroligt med en hel grupp sjätteklassare samt 7 klassföräldrar i en ganska liten hemkunskapssal. Middagen blev jättelyckad och alla övriga föräldrar var nog ganska impade av all mat som deras barn fixat, ett välbehövligt tillskott till klasskassan blev det också.
Mot slutet av middagen protesterade Jonathan och vi vek av vid halv 10 snåret. Väl hemma somnade vi alla tre utslagna i tv-soffan. Idag tänker jag tillåta mig själv att göra precis ingenting. Samtliga våra fönster skriker om att bli tvättade men jag struntar i det. En skön promenad i solen är nog vad jag orkar med idag.
Kram
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!