fredag 11 mars 2011

drömmen om ett kök

Jag gillar vita kök, man skulle kunna sammanfatta dem som ljusa och fräscha. Det smärtar mig att inte kunna gå och se den krogshowen för övrigt för jag tror både jag och mannen hade uppskattat den (dock inte J)...

Jag har kommit på mig själv med att notoriskt titta igenom bostadsdelen varje fredag. Inte för att jag vill flytta utan för att jag är så nyfiken på hur det ser ut hemma hos alla andra. Halva grejen med att titta på "Halv åtta hos mig" är ju att titta in hemma hos folk. Vad har de för kök, porslin, matgrupp osv.
Påverkad av allt detta i kombination med att sak efter sak i vårt kök går sönder (fläkt, micro, kyl/frys och nu senast en diskmaskin som inte diskar rent) drömmer jag om ett sprillans nytt kök hemma i stan.
I vårt torp i Västerbotten finns mitt somriga drömkök, det är vackert och mysigt men inte så vardagsfunktionellt för en storfamilj. Nu drömmer jag vidare om nytt kakel, släta luckor utan handtag, rostfria vitvaror och en gigaspis med plats för många stekpannor och kastruller! Det kostar inget att drömma....
GLAD FREDAG på er,
Matilda K

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med nytt kök! Och vitt är den bästa kulören, såkan man ha kulör på annat. Och handtagslöst är snyggt, men skitdumt, det blir så himla kladdigt och luckorna (iaf våra ballingslöv) tappar färg från fukten under diskbänken. Jag är nästan sugen på att byta luckor,till vita med handtag :-O.... Kram Malin

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!