onsdag 23 mars 2011

Ett tecken

Ett litet livstecken från mig. Bjuder ett litet vårtecken. Årets första blomma i vår ganska eftersatta trädgård. Vet inte vad den heter, den ser ut som en vitsippa fast är smörgul. Hjärtat tog ett litet glädjeskutt och jag var tvungen att böja mig ner för att titta närmare om jag skulle hitta fler vårtecken och visst såg jag en hel del små spirande gröna blad som stack upp här och var under alla löv. Det blev genast lättare att andas.

Idag var en halvdan dag, mini J var aldrig riktigt nöjd vad jag än gjorde. När så han plötsligt lugnade sig och jag såg fram emot att sätta mig vid datorn och jobba ringde pappa som var i stan över dagen. Det blev till att fika istället för att jobba. Så kan det gå.

Kram på er,
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Jag tror att den söta, gula blomman är en "Vintergäck". Så avundsjuk jag blir, här ligger snödrivorna flera meter höga...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Jag såg en hel slänt med gula små blommor på min promenad häromdagen, så himla härligt! Det blir en vår i år igen! Ha en fin dag!!

    SvaraRadera
  3. Helen har alldeles rätt, det är en vintegäck - Eranthis hyemalis. En av de absolut första vårblommorna. Hos oss i Malmö har de redan blommar några veckor.

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!