torsdag 24 mars 2011

Tips på mattor

Fina mattan som designats av Gunilla Lagerhem Ullberg för Kasthall heter Karin. Rolig idé.
När jag bodde hemma hade vi trappmattor. Ganska smart faktiskt för då slipper man ju halka. De här fina hittade jag i en fransk blogg. I´m lovin´it.
Bild Sköna Hem. Den multifärgade mattan kommer från Åhléns och jag hade tittat ut den till torpet redan förra våren men då kom den aldrig. Kanske blir det en i år!
Blått har jag ingenstans att stoppa in i mitt liv, varken hemma i stan eller i torpet men om jag hade det skulle drömmen vara den här handvävda mattan av gamla jeans. Du hittar den här.
Galet snyggt. 4 fårskinn ihopsydda till en stor matta. I like it alot.


Att sy ihop flera mattor till en är ett snyggt och ett bra sätt att få sin matta måttanpassad. Extra plus för den kontrasterande färgen! Vill man sy ihop mindre mattor finns många fina (och billiga!) på bla Åhléns, Jysk, Ikea, Rusta mm. Jag tror jag ska byta ut mattan i vardagsrummet till något somrigare, vill ha något ljusare och vad känns somrigare än just mjuka trasmattor?
Kram
Matilda K

4 kommentarer:

  1. Jag har sytt ihop ett gäng loppismattor till vårt tv-rum på övervåningen med snöre i pastelliga kulörer, det e fint. Vad känns mer genuint än en gammal trasmatta? Mattan av mormorsrutor var superfin, och trappmattan åxå! KRAM Malin (o juno &co )

    SvaraRadera
  2. Så många fina mattor. Extra vad roligt att se mattan från mitt företag Stay In Sweden bland alla dessa fina mattor.
    Ha en fin dag!
    Åsa/Fru Fräken

    SvaraRadera
  3. Man skulle ha fler golv, tänker jag - när jag ser alla fina mattor.

    SvaraRadera
  4. mattan finns, min mamma har den i köket. House doctor har fina mattor också... ; )
    Kram A

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!