fredag 25 mars 2011

Längtar!


bild Sköna Hem


Det är bara 3 veckor kvar till påsklovet, otroligt vad tiden flyger fram! Bilden på vår stuga togs förra påsk, jag hoppas det inte är lika mycket snö i år men det är det nog... Nu när vi har gått igenom rum för rum i torpet återstår en hel del exteriört fix. Bland annat ser vår lilla förstukvist ganska skröplig ut, likaså balkongen ovanpå. Skrapa, skrapa och måla heter receptet. Vi får se hur långt vi kommer i sommar. Jag drömmer redan om mattor, möbler mm till den söta balkongen. Frukost däruppe med utsikt över allt det tysta lockar. Den somriga översta bilden kommer från ett reportage i Sköna Hem, jag minns att jag hajade till eftersom de där spjälorna under balkongen påminner om våra. Så fint de byggt ut sin bro, kanske skulle vara något i framtiden? Det är väldigt mysigt med en kopp kaffe på bron och vår bro är ganska liten...som ni hör längtar jag inte bara till norrlandstorpet utan också efter nya projekt (till mannens stora fasa).
GLAD FREDAG,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Hej vännen,
    Åh vad fin er stuga är!! Ser underbart ut trots snön :) i år är det nog mindre med snö!!

    Önskar dig en fin helg M!
    Kram/Jes ♥

    SvaraRadera
  2. Ja tiden går så fort tycker det var påsk nyss

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!