måndag 26 april 2010

konsten att sälja

Jag sitter och kvällssurfar på Blocket. Det finns annonser och det finns annonser.
Den här fick både mig och mannen att skratta högt. Kan se mannen (läs orginalet) framför mig och framförallt hans lilla fru som inte får plats längre.

Kuriosa/kul/rekvisita/skylt (lovande titel)
Eftersom jag har valt att flytta utomlands, har jag en stor samling, som jag tänkte använda som en hobbyverksamhet, varje föremål valt av mig, inget porslin, inga bestick, inga "loppis"föremål. Det gäller bara kul saker som ingen behöver. Man frågade mig alltid, söker Herrn något speciellt?...och svaret blir; nej, jag bara hittar!!!!! Mycket passande som rekvisita och skyltningsdetaljer!!!!!

Inte bit för bit, måste vara större lotter, eller allt. Det tar emot att sälja men platsbristen börjar tvinga oss att ta in på hotell. (fruns ord?)
Bara svar från människor med smak och det är inte någon möjlighet att försöka med skambud.
Dvs!!! Inga svar från loppisgänget!!!! (jag blir onekligen nyfiken på vad som föregår denna avsky för loppisar samt dess anhängare?)
Pris från 100 :- Allt som inte säljs kommer jag att ge till barn, barnbarn och släkt och vänner. (stackars dem!) Detta erbjudande gäller bara mkt seriösa kunder med smak!!!!!!
(6 utropstecken i rad är nog det flesta antalet jag har sett i skrift)


Ja, ni ser ju själva vilka skatter det rör sig om...

Kram,
Matilda K

1 kommentar:

  1. Ha, ha... ja, man kan ju onekligen undra över mannen avsky mot loppisar ;-) Grejerna på bilden är ju inte mycket att hurra för...

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!