måndag 5 april 2010

Dagen i bilder

Efter sovmorgon och förstärkt frukost åkte vi till byn där vårt hus står.
Den plogade vägen gick fram till närmaste granne efter det var det skoterspår som gällde, efter det fick vi ta oss fram på alla fyra på skaren. Ja, det är jag. Ja, det var kul.


Dryga två timmar senare hade vi skottat fram ett gångsystem fram till ytterdörren. Barnen fick i uppdrag att trampa ner gångarna ordentligt. Tolle hänger på och njuter av att springa fritt.


Världens bästa Karlsson skottar av balkongen.


Jag inser vad som måste göras i sommar. Färgen hänger så att säga löst.


Barnen myser i soffan med yllefilt och Nintendo. Jag städade bort julen.

Vi lämnade Tolle och hans nyfunna vän, tikvalpen Teija, själva medan vi gick över till svägerskan på stormiddag. Nu behöver vi inte äta på flera dagar.


Egentligen är jag redo för sängen men bara för att ska vi sätta oss och se en film.
Kramar,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut! Jätterolig bild på dig ovanpå skaren ;-)

    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  2. Mikael Niklasson8 april 2010 kl. 20:36

    Ser underbart ut med all snö men JAG saknar den inte här i Stockholm - Äntligen verkar våren vara på väg!
    Vad fint ert torp ser ut, NI har verkligen jobbat hårt. Hälsa "Snöskottar-Lelle" och familjen samt Tolle från alla i kennel Argenta....

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!