torsdag 11 februari 2010

Woodstock

Vi såg en så skön feelgoodfilm förra helgen att jag kände att jag bara måste tipsa er om den! I Ang Lee´s film Taking Woodstock möter vi Elliot, en ung man av judisk härkomst som bor med sina föräldrar som driver det lokala motellet i den lilla staden på landet.


Det går inte så bra för dem och han hjälper dem att söka uppskov hos banken.

När grannstaden avvisar en musikfestival med hippies får han ideén att ta kontakt med festivalarrangörerna. De bestämmer sig för att hyra grannens fält och bokar upp motellet för resten av sommaren.

Filmen handlar inte så mycket om musiken som man kan tro utan snarare om allt roddande runt i kring, alla förberedelser och all förveckling som uppstår när det lilla samhället plötsligt tas över av hundratusentals unga hippies.
Karaktärerna är skruvade och situationerna är dråpliga, det var länge sedan jag satt en hel film igenom med ett stort leende på läpparna.

En hel del flower power bjuds det på naturligtvis.

och en del musik.
Se den!
Kram,
Matilda K


1 kommentar:

  1. det var den jag menade! visst var den bra!!
    kram A

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!