onsdag 3 februari 2010

Skoproblem och andra världsliga ting





Jag hatar att köpa skor.
Jag är urusel på att köpa skor.
De senaste åren har jag tyckt att nästan alla skor är fula men nu kan jag nog tycka att det finns ovanligt många som är helt ok. Dock inte platå och inte kilklack och inte pumps a la 80-tal och inte...
get the picture?
Nu MÅSTE jag hitta ett par skor och jag har verkligen ingen aning, hjälp?

Jag (tror) att jag vill ha ett par lite ruffa, tuffa höga boots. Det skulle kanske också funka med ett par cowboyboots men inte vilka som helst isåfall...
Alltså, jag ska mixa dem med en helt galen klänning med tillhörande bolerotop från 50-talet. Här kommer bilder på en overkligt fantastisk kreation. Min mamma (som samlade tyger) köpte den här klänningen second hand någon gång på 80-talet och förvarade i sin tygsamling så jag gissar att det var mönstret hon föll för. Jag räddade undan hela härligheten när vi röjde ut hennes arbetsrum. Jag föll direkt för mönstret.



Det lustiga är att jag för ett par veckor sedan fick för mig att prova alltsammans och märkligt nog satt den som gjuten. Som om det var meningen att just jag skulle ha detta fina.
Jag gillar tokigheter som sticker ut på rätt sätt och till vår minigala känns det här verkligen kanonfint men, jag har inget att ha på fötterna. Vill inte att det blir för fint. Vill mixa med något lite tuffare till. Vad ska jag välja? Hur ska jag tänka? Svart? Brunt?

Ett äkta I-landsproblem jag vet men om du är duktig på sånt här snälla hjälp..!
Kram,
Matilda K
Ps Nu exakt en månad kvar tills russinnet öppnar Russinnet Ateljé & Affär!

4 kommentarer:

  1. Håller med om skor! Tycker att de flesta modeller ser ut att höra hem i någon variant av Pretty Woman !! Kan det vara åldern eller?!?! Själv gillar jag platta grova coola dojjor och dom växer inte på träd.
    Handlar du nåt av Lisbeth Dahl(Lotta Jensen) för hon säljer snygga grova (dyra) skor som på en av dina bilder i sin butik på Östermalm!!
    Ha det gott!
    Stort Lycka Till med nya butiken!!

    SvaraRadera
  2. Dr. Martens är aldrig fel! De på bilden är ju skitsnygga. Svarta, tycker jag. Fast jag undrar ändå om ett par med "halvhöjd" skulle vara bättre? Vet inte riktigt. Eller jo. Halvhöjd skulle jag välja om det var till mig själv ;) Skorna på bilden längst ned är också väldans snygga.

    Själv gillar jag ha mina converse vid tillfällen när det inte ska vara för gulligt eller uppklätt. Nu på vintern converse med tjocksockar i...

    Lycka till och kram!

    SvaraRadera
  3. Mmmm.. många najsiga skor på dina bilder. :-) Och klänningen var bara helt underbar! :-) Jag e ju väldigt svag för mc bootsen, men kanske en träskostövel a la Swedish hasbeens?? Lycka till! Det kommer bli super!

    SvaraRadera
  4. Å vilken ball klänning! Jag skulle ta dr martens eller de nedan, svart!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!