onsdag 11 november 2009

Hund eller katt




Jag trodde mig vara en hundmänniska ganska länge tills jag insåg att det inte behöver vara antingen eller. Fast en del tycker nog det.

Vi lovade våra barn en hund ganska kort efter att vi flyttat ihop. Innan vi kommit så långt i planerna dök en söt liten hittekatt upp. Min man var ute och sprang längs med sjön och skuggades hela vägen hem av en liten kattunge som vi döpte till Apelsin. När vi sen blev tillfrågade om att ta Tolle som foderfamilj beslöt vi oss för att lämna Apelsin hos svärmor. De fann varandra snabbt så Apelsin fick stanna kvar och anpassa sig till norrland. Hennes päls hade aldrig varit så fin som när vi återsåg henne efter första vintern. Tjock och glänsande. Det var nog inte bara kylan utan även grädden hon fick av svärmor : )
Apelsin var en riktig utekatt med starka jaktinstinkter och hon stortrivdes med ett nytt och förstorat revir. Tyvärr försvann hon en dag. Kanske tog räven henne eller så blev hon överkörd. Svärmor sörjer och vi funderar på en ny katt till henne men det gäller att vara lite taktisk.

De söta illustrationerna kan du ladda hem här. Samt MASSOR av annat fint om du gillar borders och ramar och typografi i största allmänhet...

Kram på er,
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Så tråkigt att hon är borta... Och nej det är inte alltid att hund och katt är just som hund och katt:)

    Vilken rolig sida!! Tack för tipset!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni finner the katt till svärmor, det är inte lätt med katter som får vara ute, en viss oro... men visst är det något som en katt vill, vara ute, med frihetskänsla.

    Lycka till med letandet, du finner en fin kisse säkert!

    KRAM LISA

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbara grejer!
    Tar du in Rie Elise Larsens prylar har jag en en beställning på väg in :) Presentpappren är min favvis, kan tänka mig en massa små pysselprojekt!
    Kram Ylva

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!