tisdag 29 juni 2010

Nattlig utflykt och ödehus


Riktigt sent igår (vad häftigt det är med de ljusa kvällarna och nätterna!) gjorde vi en utflykt. Min man fick boken Svenska ödehus av mig i julklapp och inspirerade av den begav vi oss ut för att kika på gamla öde hus. Barnen hängde på och vi promenerade i skogen, betraktade den fina solnedgången i en sjö och kikade på två hus. Så värst öde var de inte, jag menar de var låsta, så vi fick nöja oss med att kika in genom fönster och spekulera i vilka som bott där och varför de valt just de platserna. Vi avslutade kvällen med att kika förbi huset där sägs att det spökar, på riktigt. Jag vågade mig inte fram för att titta in genom fönstren, världens bästa Karlsson är duktig på att berätta spökhistorier. Barnen satt kvar i bilen!

Minsta lilla huset med vidunderlig utsikt
Bilden tagen strax innan midnatt

Stilla och nästan myggfritt
I eftermiddag kommer min pappa och hans Agneta för att besöka oss i några dagar. Det ska bli roligt då de aldrig varit här uppe tidigare!
Idag låter jag barnen sova fram till frukostlunchen som blir amerikanska pannkakor.

Kram,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Det låter mer än underbart. Ni gör saker tillsammans som familj. Antar att ni såg fotbollen innan eller är värdens bästa Karlsson mer än perfekt?
    Ha en skön semester.
    Kattis

    SvaraRadera
  2. Inte en chans, vi har ingen tv i torpet ; )
    Kram!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!