måndag 29 augusti 2011

oj oj

Har inte sett ett 15-spel sedan jag var liten tror jag. Vi hade dem alltid i bilen som tidsfördriv...

Söndagen gick åt till att 15-spela med vårt bohag, närmare bestämt ett antal sängar. Vår dubbelsäng finns numera uppe på översta våningen i R´s rum och hans dubbelsäng står inklämd i S´s rum. Källaren är mer eller mindre tömd och nu väntar vi in att det ska komma folk som river upp vår vägg. Tyvärr lär vi få vänta tills i nästa vecka så tills dess kan möglet frodas som det vill. Det luktar illa.

Idag var jag på frukostmöte inför kommande Underbara-barn-mässa för Bontis räkning. Det kändes nästan lite vuxet minus det faktum att jag hade J med mig. Han charmade tjejerna i raden bakom dock och var så där glad som bara han kan vara. Tills vi satte oss i bilen och åkte hem. Jag fick sjunga "...mamma är här...Jonathan är här å vad roligt att bilen är här... i vårt glada gäng har vi bilstolen här igen å vad roligt att väskan är här!" Tror jag kom upp i 100 gånger med ett antal variationer på vilka som var med, märkligt men just den sången funkar allra bäst. I morgon tar vi det lugnt.
Kram
Matilda K

1 kommentar:

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!