måndag 28 januari 2013

s u c k

Måndag morgon, ny vecka nya tag! Jag var supertaggad när jag lämnade av J på dagis imorse. Härligt med vardag, underbart att få jobba. En och en halv timma senare ringde de för att berätta att han hängde som en vissen blomma. Feber som aldrig ger sig. Nu har han tålmodigt suttit i vår soffa med glansiga ögon dag ut och dag in, stackars Lillebror Karlsson. Om jag hade trivts med proppar i öronen hade jag stoppat dem fulla, jag tål bara inte alla dessa gamla Pippi-filmer med sina experimentella musikinslag. Det skär i öronen men vad gör man inte säg?

Kram
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Oj vad jag känner igen mig! Är hemma nu andra måndagen i rad (vad gör vi med våra ungar på helgen egentligen..?). Men du, snart kommer våren och febern och kräket drar dit pepparn växer.

    SvaraRadera
  2. Håll ut du med! Vår låter underbart- jag är så klar med vinter nu! Kram

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!