torsdag 24 januari 2013

Focus de Luxe- bloppis!

Det pågår en sorts allmän upprensning hemma hos oss. Ibland har jag svårt att bestämma mig och köper
impulsivt med hjärtat men så visar det sig att det inte riktigt var rätt helt enkelt.

Focus de Luxe
Lanserades inför H55-mässan i Helsingborg 1955 och togs upp i nyproduktion för några år sedan av Gense. Tillverkade i rostfritt stål med skaft av acetalplast (POM), ett mycket tåligt material som står emot repor, diskning i maskin och kokning.  
Supersnygga och räknas som en svensk modern designklassiker.
Men, de passar inte riktigt in hemma hos oss. Tyvärr.

Jag säljer;
Bestick för 8 personer, gaffel+kniv+matsked (24 delar)
Salladsbestickset (2 delar)
Uppläggningsset (2 delar)
Såssked (1 del)
Nypris på detta ligger strax under 4000 kr.
Mina bestick har använts måttligt i ca 18 månader. Uppläggningsbesticken mer sällan.
Pris 2500 kr + fraktkostnad.

SÅLT!

Kram,
Matilda K


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!