måndag 30 april 2012

DIY som lockar

Jag befinner mig inte hemma. Eller ibland så gör jag det, som i helgen, då hade vi permis, jag och S. Sova i egen säng och påta i trädgården som legat förfallen de senaste åren. Kul att se efter vad som överlevt och vad som inte går att spara på. Min klätterros New Dawn verkar ha klarat sig men övriga rosor får stryka på foten...får se vad det blir där så småningom. Sugen på att testa stockrosor. Vi laddar för att göra ett stort trädäck på vår baksida. I övrigt görs det inte mycket här hemma, vi vilar mest. Doktorns ordination.
Lite inspiration som föder mina fantasier om vad jag ska göra längre fram...
Gamla spetsgardiner blir till myggfönster, så fint!! källa

Skugga med ett segel, källa

Jag vill göra en egen tipi till Jonathan, källa

Kram
Matilda K

7 kommentarer:

  1. Visst får man så många fixiga trädgårdsidéer när solen skiner och våren spritter. Lycka till och krya på er!

    SvaraRadera
  2. Underbar inspiration vännen!

    Önskar dig en fin Valborg ♥ Kram Jes

    SvaraRadera
  3. Myggnät av spetsgardiner!!! GENIALISKT!!!!!!!! Det är ju annars typ det fulaste som finns... TACK!!!!:)

    SvaraRadera
  4. Gillade verkligen myggnätsföntrena av spetsgardiner :D så fint ! Själv så tog jag ett gammalt fönster och häftade fast en spetsgardin, och bakom den satte jag en ljusslinga :D vart jätte fint ! kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Myggfönstren är jättefina! Ska plagga så snart jag hinner! Krama om S, en varm kram. Och en stor kram till dig! Malin

    SvaraRadera
  6. En kaffeteria här i stan jag bor har på sin gård ett segel uppspänt sådär,mycket effetctivt och snyggt.

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!