lördag 5 februari 2011

tur och otur

Inte min ring, googlad bild, jag är inte mycket för stenar eftersom jag är en handson-person, stenar skulle ramla av eller gå sönder om jag bar dem...
Igår när jag stoppat in J i bilen och skulle stressa iväg till min redovisningsbyrå ramlade jag på en isfläck på vår uppfart. Pladask raklång i den blöta snön. Aj!
Eftersom jag var sen till mötet ruskade jag av mig snön så kraftigt jag kunde och då, olycka nr 2. Båda mina vigselringar flög av handen och landade någonstans i snön. Panik. Hittade den ena och satte mig gråtfärdig i bilen och ringde mannen som lovade hjälpa mig att leta efter ring nr 2 när han kom hem.
Jag skyndade mig hem efter mötet och till min glädje hade solen legat på uppfarten hela dagen och hälften av snön var borta när jag kom hem. Min granne kom ut och jag förklarade vad jag sysslade med på deras uppfart. Precis som jag står och förklarar att det var två ringar och att den som satt ytterst på fingret ju kunde ha landat längre bort, typ i deras häck, så ser jag den! I deras häck! Vilken tur jag har. Tur att jag såg den meddetsamma så att den inte skulle krattats upp i vår tillsammans med löven som ligger där... 

Idag får vi fikabesök av pappa och imorgon ska jag bla pyssla med varufotografering. Har ett fint shoppingtips att delge r men först skall det förevigas.
Kram
Matilda K

1 kommentar:

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!