tisdag 1 april 2014

Blåvit Inspiration!



bilder från IKEA Livet hemma
Kudde Indiska
Bild från Sköna Hem, kuddar från Anna O, Day och Grandma´s
Avslutar min blåa inspiration med blåbärsscones- som jag måste testa, det ser ju ljuvligt gott ut!

Jag blir inte frisk. Åkte till Istanbul med en efterhängsen förkylning och kom hem lite bättre, nästan bra. Efter bara ett par dagar hemma blev jag återigen vrålförkyld. Alla goda téer som jag köpte med mig hem går åt nu, det lenar halsen perfekt. Antar att det är immunförsvaret som lagt av. Hur som helst, här hemma renoveras det. Sakta men säkert. Ägnade mig åt att bättringslacka golvsocklar och dörrkarmar i vardagsrummet i helgen som gick. Vi passade också på att beskära vår prydnadsrönn på husets framsida. Idag sålde jag iväg ett vitrinskåp på Blocket, väggarna i vardagsrummet är tömda inför kommande helgs tapetsering. Det känns befriande kalt. Inte för att det var så värst belamrat innan men det är något visst med tomma vita ytor. Som en canvas, en tavla som väntar på att målas. Jag har planen för vardagsrummet klar i huvudet, bara att verkställa. Tänker mig klassiskt blåvitt. Inte a la segelbåtsmode utan mer åt Boho-chic hållet med dragning åt Rivieran. Jag som aldrig någonsin haft ett blåvitt rum men jag tror det kan bli bra. Lite skönt somrigt. Blått blir för övrigt höstens stora färg. Har jag läst mig till nånstans och jag tror på det. Vår försäljning blir i augusti och jag tycker å ena sidan att vi ligger bra till i tid men å andra sidan är det mycket kvar att putsa på.  
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!