måndag 15 juli 2013

Jag målar och målar...


Jag var nog en lustig syn igår natt- var tvungen att stå riktigt nära med läsbrillorna på när jag skulle mönsterpassa dessa romber i skimrande ljusa färger i halvskum belysning. 

Loppis och second hand fynd. En his and hers typ. 

Under utveckling.

Om tapetseringen är belöningen spelar det ingen roll att man står uppe och tapetserar klockan halv 1 på natten. Det gäller att hitta sin motivation ibland. Helgen ägnades åt att måla tak, väggar, element och avslutades igår kväll med tapetsering. Liten bonus gav jag mig själv i form av att sätta upp speglar och påbörja en ny DIY taklampa. (som skall piffas lite till). Den här veckan (sista innan semestern!) ägnar jag dagtid åt att renovera kontor (läs måla och tapetsera) i Bontis butik på Karlavägen. Kvällstid ska jag nu ge mig i kast med det som jag anser vara det tuffaste- måla golvet hemma i sovrummet. Hur bilderna kan bli korniga begriper jag inte- det är då ljust när jag fotograferar.... 
Kram
Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!