torsdag 18 juli 2013

For Life


Min mamma blev bara 57 år. Om bara 14 år är jag 57 år. Skrämmande tanke.
Den sortens cancer som hon dog av tror jag inte är ärftlig men ändå.

Jag fick ett mail häromdagen med en förfrågan om jag ville dela med mig av For Life och det gör jag gärna!

For Life är ett företag som genom sin roll som anordnare i Jobb- och utvecklingsgarantins sysselsättningsfas hjälper deltagarna att skaffa erfarenhet, meriter och referenser för framtida jobb genom ett aktivt arbete till förmån för Cancerfonden.

Idén till For Life-projektet föddes då ett flertal närstående personer till oss, inom loppet av ett år, drabbades av olika typer av cancer. 
Vi bestämde oss då för att själva försöka vara med och göra skillnad inom utvecklingen av cancerforskning och detta är något som vi verkligen brinner för. 

Om min mamma hade levat hade jag kunnat dela bilder på blommor i min trädgård med henne, delat det mesta faktiskt. Jag saknar henne massor och hon är ofta i mina tankar. Snälla ni som läser här, var med och gör skillnad! Köp ett skal till mobilen och dela, dela, dela...
Kram 
Matilda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!