söndag 12 augusti 2012

Ett sorgligt avsked


Mannens lilla projekt de sista skälvande timmarna av semestern. Ett litet miniväxthus mot ladugårdsväggen, det blir till att måla och fixa klart nästa år...dessutom har vi förberett för ett hönshus så med lite tur kan vi plocka färska ägg nästa sommar!


Augustinätter är mörka och på brolampan huserar en spindel.

Lördagen ägnade vi att städa ur torpet och stänga ner för den här sommaren. Mattorna är skakade, skafferiet tömt, barnens studsmatta nermonterad och ja ni vet...det är med sorg i hjärtat vi åker hem och allvaret med vardagen tar strax vid igen. 
Kram
Matilda K

5 kommentarer:

  1. Vilken sorg. Avslut är svårt och stort. Men.. längtan är större.

    SvaraRadera
  2. Du tar så fina bilder Matilda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack J! Blir lite förlägen nästan, känner att jag legat av mig när det gäller att fota. Det känns som om jag borde veta vem du är, blir så nyfiken nu...

      Radera
  3. Oj då hade fel inlogg. J från apple of my eye om du minns :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst minns jag! Var ett tag sedan jag hälsade på bara...

      Radera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!