tisdag 30 juni 2009

Öppna spisen




Voilà



Det första vi gjorde i ordning (förra sommaren) var det vi kallar för "röda rummet".
Ett allrum/vardagsrum med öppenspis. När vi fick tillträde var golvet målat lackrött och panelen på väggen var dalablå. Till detta marmorerade tapetserade beige/rosa väggar och furupanel i taket. Som en enda stor gillestuga à la 70-tal med dito hemska möbler i noppigt grönt. De tidigare ägarna hade visst en förkärlek till knalliga färger, liksom jag, men jag måste säga att deras färgkombinationer fick även mig att rygga en aning...
Senaste renoveringen skedde 1970 (samma år som jag föddes) Här lite före-efter bilder på när vi fixade till vår öppna spis...


Kram i värmen
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Hej vännen,

    Å vilken skillnad!!! Vad härligt att få fixa o trixa så mycket! Ursnyggt med det vitmålade - har själv funderat på om jag ska gå loss med pensel o färg på vår öppna spis anno 1961. :)

    Ha en fin kväll!
    Kram/Jes ♥

    Pling! You´ve got mail!

    SvaraRadera
  2. Hej där,
    vad bra med ett pling! (jag har ljudet av för tillfället)
    Jag älskar att måla, meditativt på något sätt.
    Kram
    Matilda

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!