måndag 17 mars 2014

Aqua-toner och en fantastisk spegel


Från Norrgavel


Från Svenst Tenn

Har ägnat helgen åt att tapetsera och måla i hallen hemma. Får ta lite bilder och visa så småningom. Skönt att vara klar, checklistan att gå igenom rum för rum inför mäklarens fotografering känns milslång men nu är ett "rum" avklarat i alla fall! Missade en vacker kruka på Myrorna sist jag var där och när jag inte kunde sluta tänka på den åkte jag tillbaka. Den fanns inte kvar. Att jag aldrig lär mig!

Mannen tipsade mig om Stockholms Stadsauktion för några veckor sedan. Det skulle han inte gjort. Nu har vi budat på, och vunnit, en nätauktion. En spegel som får mitt hjärta att klappa extra. Det var inte lätt att få hem denna skönhet kan jag säga. Det förgyllda krönet sitter lite halvlöst och färden från auktionshuset och hem gick i snigelfart och ändå sprack den lite, lite till. Hur som helst, spegeln ska sitta i nya lägenheten som ett smycke i vardagsrummet med extra takhöjd. 
Nu dagdrömmer jag i aqua-toner och samlar inspiration.
bild från stadsauktion
Kram på er!


2 kommentarer:

  1. Wow vilken underbar spegel!

    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sanna! Jag är helt kär i den och önskar jag visste mer om den, var den suttit osv...

      Radera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!