tisdag 5 november 2013

7 veckor kvar till jul







När vi var uppe i Norrland ville J baka pepparkakor. Det kändes jättetidigt men jag insåg att jag nog snarare varit sen tidigare år. Det var i vart fall ingen match att hitta färdig deg i butiken.
Jag har för övrigt hittat den perfekta julklappen till min svärmor. En kaffeservis med tomtar, perfekt för hennes kommande advents-fikastunder. Ni kanske minns ett tidigare inlägg där jag berättade om hennes särskilda vurm för just tomtar. Kikade i hennes lilla svarta bok när vi var uppe sist, hon har noggrant bokfört 378 tomtar som alla och envar ska plockas fram till jul. 
Servisen heter Åsas Tomtejul och finns att köpa här.

Jag passade på att ta hem mitt eget julpynt från torpet och tänker att det ska bli kul att dekorera lite mer i år, Jonathan har höga förväntningar så det känns extra kul även om vi inte firar julen hemma. 
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!