onsdag 28 mars 2012

En resa

Det finns någon i min närhet som jag skulle vilja röva bort. Jag skulle vilja packa en väska till oss båda två och resa iväg. Sätta mig vid bordet på bilden och ta några riktigt djupa andetag. Fylla lungorna med doften av blommor och klorofyll. Låta solen värma våra ryggar. Se varandra djupt i ögonen och släppa våra givna roller. Jag skulle så gärna vilja nå fram.
Jag önskar att mina tankar gick att klä i begripliga ord, att mina känslor, min kärlek och min oro, landade rätt och inte fel.
Allt som är sorgligt, jobbigt och krångligt vill jag bara slänga ut. Storstäda bort för all evinnerlig tid.
Det kommer att gå. Det kommer att bli bra. Resan är dock lång och vi har bara precis börjat.

Om du läser här, min allra finaste första, så tänk på att jag alltid älskar dig. Glöm inte bort det!

2 kommentarer:

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!