tisdag 13 september 2011

en award


Fick en award i slutet av förra veckan från Mia med bloggen Vit & Pastell. Så snällt!
Det känns fortfarande ibland lite märkligt att det faktiskt är ett gäng läsare som följer min blogg dagligdags. Jag glömmer lätt av det när jag skriver. Just nu har det varit lite si och så med uppdateringar för jag håller på med ett projekt som upptar mycket energi, fokus och tid. Vad kan det vara? Något så simpelt som ett cv helt enkelt!
Med awarden följde lite frågor och här kommer mina svar.

Varför började du blogga?
Jag har ju alltid älskat att fotografera och att skapa stämningar med hjälp av bilder och text så egentligen är det konstigt att jag inte började blogga förrän så sent som 2009. Då hade vi ganska nyligen köpt vårt torp och det är därför bloggen har namnet hemmanet, numera bloggar jag om lite ditt och datt eftersom vi ju inte bor i torpet till vardags utan har det som sommarnöje. Eftersom jag är föräldraledig med lilla J blir det ganska mycket som rör hans utveckling för tillfället och lite mindre av inredning, men det kommer säkert att ändras...

Vilka bloggar följer du?
Jag följer (sporadiskt) ett gäng bloggar men nedan några som jag inte tror att jag tipsat om tidigare är dessa (härliga på sina egna individuella sätt)

Vad har du för favoritfärg/er?
Jag faller ofta för kombinationer.
Rött/turkos
Ljusrosa/grönt
Ceriserosa/rött
Vitt/brunt
Äsch vad svårt det blev. Jag tror jag gillar alla färger faktiskt! Eller förresten, inte smutsgult, inte korall och inte heller så mycket grått. Men grått vet jag inte om det är en färg ens om man ska vara petig. Och inte heller förtjust i svart, varken i inredning eller på plagg. Jag vet, är nog ensammast i Sverige om att inte ha så mycket svart i min garderob.


Vilken är din favoritfilm?
Svår fråga. Vi ser hemskt mycket film. Jag har dock en tendens att somna ifrån så där två tredjedelar in i filmen för att sen vakna precis innan filmen är slut.
Om jag bara får välja en tar jag nog Pianisten som gjorde starkt intryck på mig.

Vilket land/länder vill du åka till?
Alltså just nu skulle jag tacka ja till precis vilken resa som helst. Gärna nåt ganska tråkigt resmål så att man inte skulle få dåligt samvete av att bara vara på stranden/vid poolen.
Sen, när jag vilat upp mig så skulle jag vilja åka till

1 Tjeckien och gå på loppisar
2 NY och bara insupa den oefterhärmliga atmosfären
3 Frankrike för min man har inte varit där

Kram på er i blåsten,
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!