torsdag 16 juni 2011

12 champagneglas senare


Idag började en 4 dagars fest på Ikea Barkaby som byggt om. Under nyinvigningen bjuds på specialpriser och en hel del upptåg. Jag var dit idag tillsammans med J. Blev både förvånad och road av att möta en man i morgonrock och tandborsten i munnen i en av de uppbyggda miljöerna. God morgon hälsade han glatt. Ikea har hyrt in ett gäng skådespelare och artister som dyker upp och roar besökarna när man minst anar det. Jag kom hem med 12 champagneglas för det facila priset av 18 kr. Innan vi gick till bilen satte jag mig i sofforna som står uppställda vid reklamationsavdelningen för att amma J. Noterar att det går omkring ett gäng unga medarbetare som verkar vara helt nyanställda sommarjobbare. De slår dank och verkar allmänt sysslolösa. Plötsligt utan förvarning börjar de sjunga och spexa. De är inte alls några sommarjobbare. De är en kör. Roligt grepp.
På söndag avslutas festen med ett rekord. Ikeas bageri ska baka en 100 meter lång kärleksmumskaka som de bjuder alla besökare på.
Way to go Ikea!
Kram
Matilda K 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!